Fotoradary w Warszawie i Mazowszu 2025: Gdzie łamią przepisy najczęściej?

Fotoradary w Warszawie i Mazowszu 2025: Gdzie łamią przepisy najczęściej?

Wzmożona liczba naruszeń przepisów drogowych na terenie Warszawy i województwa mazowieckiego wciąż stanowi wyzwanie, mimo licznych kampanii edukacyjnych oraz prób zaostrzenia przepisów. Fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości i systemy RedLight nieustannie rejestrują wiele przypadków łamania prawa drogowego. Warto przyjrzeć się, które z tych urządzeń są najbardziej efektywne w swojej pracy.

Najaktywniejsze fotoradary w Warszawie i okolicach

Dane zebrane przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego pokazują, że fotoradar na ul. Pileckiego w Warszawie zarejestrował najwięcej naruszeń, osiągając wynik 5 631 wykroczeń. Inne kluczowe lokalizacje w stolicy obejmują:

  • Ostrobramska – Fieldorfa z 5 011 naruszeniami;
  • Wybrzeże Kościuszkowskie – 4 591;
  • Trakt Brzeski – 3 340;
  • Słomińskiego – 3 070;
  • most Poniatowskiego nad Wałem Miedzeszyńskim – 2 638;
  • Pułkowa – 2 628.

W województwie mazowieckim, poza Warszawą, urządzenia w lokalizacjach takich jak Łazy na al. Krakowskiej (3 252) oraz Radzyminek (2 798) również zarejestrowały znaczne liczby naruszeń.

Efektywność odcinkowych pomiarów prędkości i systemów RedLight

Odcinkowe pomiary prędkości wykazały dużą skuteczność, szczególnie w Wyszkowie, gdzie zarejestrowano aż 21 689 przypadków przekroczeń prędkości. Drwalew – Chynów oraz tunel w Warszawie S2 odnotowały odpowiednio 9 988 i 7 630 naruszeń.

Systemy RedLight również odegrały istotną rolę w egzekwowaniu przepisów. Najwięcej wykroczeń miało miejsce na skrzyżowaniu al. Krakowska / Łopuszańska / Hynka w Warszawie z wynikiem 14 861. W Jabłonnie i Markach urządzenia te również były aktywne, rejestrując odpowiednio 917 i 464 naruszenia.

Podsumowanie i wnioski

Liczby mówią same za siebie – pomimo licznych starań, problem z przestrzeganiem ograniczeń prędkości i sygnalizacji świetlnej jest wciąż aktualny. Skuteczność fotoradarów i systemów RedLight wskazuje na potrzebę dalszego ich stosowania i rozwijania infrastruktury monitorującej, aby poprawić bezpieczeństwo na drogach. Długofalowe rozwiązania mogą obejmować zarówno techniczne modyfikacje, jak i intensyfikację działań edukacyjnych, mających na celu podniesienie świadomości kierowców na temat zagrożeń związanych z łamaniem przepisów.