Warszawa inwestuje w przyszłość: 79 nowych elektrycznych autobusów na ulicach!

Warszawa stawia na ekologię z sukcesywnym rozszerzaniem floty autobusów elektrycznych. Obecnie na warszawskich ulicach jeździ już 203 pojazdów bezemisyjnych. Dalsze plany obejmują wprowadzenie 50 przegubowych autobusów Solaris Urbino 18 Electric oraz 29 jednostek Solaris Urbino 12 Electric. Miejskie Zakłady Autobusowe, współpracując z Solaris Bus & Coach, intensywnie pracują nad zwiększeniem liczby tego typu pojazdów. W procesie zakupowym znajduje się również 90 dodatkowych autobusów, co świadczy o determinacji miasta w kierunku ekologicznego transportu.
Modernizacja zakątków stolicy
Warszawa przechodzi intensywną przebudowę, w tym modernizację torów tramwajowych na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Królewskiej. Prace te, będące częścią projektu Nowe Centrum Warszawy, wystartowały 15 września. Inwestycja ma na celu poprawę infrastruktury miejskiej, co wiąże się z utrudnieniami w ruchu drogowym dla mieszkańców.
Kolejowe utrudnienia
Pasażerowie korzystający z usług SKM i KM natrafili na przeszkody w podróżach z powodu awarii systemu sterowania ruchem kolejowym. Problemy dotyczą linii S1 i S2 SKM oraz niektórych kursów KM, co przekłada się na opóźnienia i zmiany w rozkładach jazdy od 16 września.
Upamiętnienie historycznych wydarzeń
Warszawa przygotowuje się do uroczystych obchodów 86. rocznicy agresji ZSRR na Polskę, które odbędą się 17 września. W związku z tym wokoło Pomnika Poległym i Pomordowanym na Wschodzie nastąpią zmiany w organizacji ruchu, w tym zakazy parkowania i zmiany tras autobusów, co może wpłynąć na codzienne życie mieszkańców.
Przełomowe zmiany w Płocku
Płock wprowadza innowacje w postaci autobusów zasilanych wodorem, które wkrótce pojawią się na ulicach miasta. Ta nowość w miejskim transporcie przyniesie korzyści zarówno dla pasażerów, jak i dla środowiska naturalnego, znacząco redukując emisję zanieczyszczeń.
Kolej Dużych Prędkości nabiera tempa
Centralny Port Komunikacyjny osiągnął znaczący postęp w projekcie Kolei Dużych Prędkości, wykupując 105 działek o łącznej powierzchni 113 hektarów. To już ponad połowa potrzebnych terenów do realizacji pierwszego etapu linii szybkiej kolei między Warszawą a Łodzią, co przybliża realizację tej kluczowej inwestycji.