Nowa era dla ulicy Andersa: modernizacja i lepsza infrastruktura!

Nowa era dla ulicy Andersa: modernizacja i lepsza infrastruktura!

Na ulicy Andersa wkrótce rozpocznie się modernizacja, która ma na celu nie tylko odnowienie nawierzchni, ale także poprawę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Prace będą miały miejsce w nocy z 20 na 21 listopada i potrwają do rana 26 listopada. W tym czasie kierowcy muszą przygotować się na zamknięcie odcinka pomiędzy ulicami Nowolipki a Stawki.

Rozległy zakres modernizacji

Projekt modernizacji ulicy Andersa zakłada nie tylko frezowanie nawierzchni, ale także wymianę krawężników i podbudowy jezdni. Zlecono również budowę ścieżki rowerowej oraz przebudowę chodników. Modernizacja obejmie także sygnalizację świetlną, co ma poprawić bezpieczeństwo pieszych. Dodatkowo, w ramach inwestycji, remontowana będzie trasa rowerowa na ulicy Świętojerskiej, a wszystkie prace mają się zakończyć do końca listopada.

Planowane utrudnienia drogowe

Od piątku, 21 listopada, od godziny 1:00, rozpoczną się prace związane z frezowaniem, co spowoduje całkowite zamknięcie ulicy Andersa dla ruchu w obu kierunkach. Prace mają potrwać do środy, 26 listopada, do godziny 4:00. Przejście dla pieszych przy skwerze Edelmana będzie nieczynne, choć inne przejścia pozostaną dostępne.

Objazdy dla kierowców

Aby zminimalizować niedogodności, miasto przygotowało objazdy. Kierowcy mogą ominąć zamknięty odcinek, korzystając z alei „Solidarności”, alei Jana Pawła II i ulicy Stawki. Dla podróżujących w stronę Żoliborza dostępne będą trasy przez ulice Nowolipki, Zamenhoffa, Lewartowskiego i Stawki. Z kolei osoby jadące z Świętojerskiej mogą skorzystać z objazdów przez plac Krasińskich do ulicy Długiej i Bielańskiej lub przez Bonifraterską i Muranowską do Andersa.

Alternatywne trasy obejmują także kierunek z placu Wilsona ulicami Krasińskiego i Wisłostradą do alei „Solidarności” lub poprzez Popiełuszki do alei Jana Pawła II.

Zmiany w trasach autobusów

Prace wpłyną również na komunikację miejską. Autobusy linii 111 w stronę Gocławia zostaną skierowane przez ulice Zamenhofa i Nowolipki do Andersa. Linia 180 w kierunku Wilanowa będzie jechać przez Zamenhofa, Nowolipki, Andersa, plac Bankowy i Senatorską. W przeciwnym kierunku, do Chomiczówki, trasa poprowadzi z Miodowej przez Kapucyńską, aleję „Solidarności”, Andersa, Nowolipki i Zamenhofa do Anielewicza. Linie nocne N41 w stronę Dworca Centralnego z Anielewicza będą skręcały w Zamenhofa, a potem w Nowolipki, wracając na trasę na Andersa.

Przewidziano, że tramwaje będą kursować zgodnie z dotychczasowym rozkładem, co ma złagodzić trudności dla pasażerów komunikacji miejskiej podczas modernizacji.

Źródło: Infoulice Warszawa – Biuro Infrastruktury Urzędu m.st. Warszawy