Nowa tramwajowa trasa z Dworca Zachodniego do Wolskiej: Przetarg na projekt ruszył!

W przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla planowanej trasy tramwajowej łączącej ulicę Kasprzaka z Dworcem Zachodnim zgłoszono aż siedem ofert. Pięć z nich mieści się w ustalonym budżecie, wynoszącym 20,312 mln zł brutto. Obecnie komisja przetargowa dokładnie analizuje formalne aspekty dostarczonych propozycji.
Nowa trasa tramwajowa – kluczowe szczegóły
Przewidziana trasa tramwajowa ma mierzyć około 1,4 km, a znaczący jej odcinek – blisko 0,9 km – będzie zlokalizowany pod ziemią. Tory poprowadzone zostaną przez istniejący tunel pod stacją kolejową, a następnie nowo zbudowany tunel wzdłuż ulic Prądzyńskiego i Krzyżanowskiego. Linia połączy się z ul. Kasprzaka w rejonie przystanku Szpital Wolski, co zapewni pasażerom wygodny dostęp do tej części miasta.
Alternatywne rozwiązania projektowe i czas realizacji
Wybrany projektant będzie musiał opracować trzy różne warianty trasy. Główne różnice będą dotyczyły zakończenia tunelowego odcinka oraz lokalizacji rampy wyjazdowej, która może znaleźć się przy ulicy Prądzyńskiego lub Krzyżanowskiego. Choć rozpoczęcie budowy jest planowane po 2030 roku, szczegółowy harmonogram będzie zależny od dostępnych środków finansowych.
Wpływ na miejską sieć transportową
Ta nowa inwestycja tramwajowa stanowi część szerszego projektu, który ma na celu poprawę komunikacji pomiędzy dzielnicami, omijając centralne obszary miasta. Po wprowadzeniu tej linii, dojazd z Woli do Dworca Zachodniego będzie znacznie łatwiejszy, co podkreśli rolę dworca jako ważnego węzła przesiadkowego. Wraz z realizowanymi pracami nad trasą tramwajową od strony Ochoty, przewiduje się uruchomienie pierwszego podziemnego przystanku Dw. Zachodni już w drugiej połowie 2026 roku.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa