Ostatnie dni na zgłoszenie projektu do Budżetu Obywatelskiego Mazowsza!
Od 1 lutego wszyscy zainteresowani mogą zgłaszać swoje projekty do trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego Mazowsza. Termin na to jest tylko do najbliższej niedzieli – 20 lutego. Jeśli więc planowaliście to zrobić, ale nie znaleźliście na to wolnej chwili to teraz macie ostatni moment. Tegoroczny budżet to aż 25 milionów złotych! Nie bójcie się, zgłaszać projekty mogą wszyscy mieszkańcy Mazowsza. Musicie być pełnoletni, a jeśli nie skończyliście 18 roku życia to mogą to zrobić za Was rodzice lub opiekunowie prawni. W różnych miastach ustalanie budżetu wygląda trochę inaczej. Czasem sami Radni decydują na co przeznaczą środki, czasem jednak organizowany jest konkurs, w którym to mieszkańcy wybierają najbardziej potrzebny ich zdaniem projekt. Rzadko kiedy zdarza się sytuacja, że każdy może coś zaproponować. Taki sposób działania na Mazowszu spodobał się mieszkańcom, ponieważ w zeszłym roku zgłosili oni aż 252 projekty.
Co trzeba zrobić, żeby zgłosić projekt?
Przede wszystkim warto wspomnieć, że przed wysłaniem zgłoszenia możecie taki projekt skonsultować. W tym celu należy wysłać go na adres mailowy [email protected]. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że Wasz projekt będzie odpowiednio skonstruowany i zyska większe poparcie. Jeśli będziecie mieli już gotowe zgłoszenie to możecie wysłać je za pomocą internetowego systemu Budżetu Obywatelskiego Mazowsza lub pocztą tradycyjną do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Trzecią opcją jest wybranie się osobiście do urzędu miasta w Warszawie, Radomiu, Płocku, Siedlcach, Ciechanowie, Ostrołęce, Piasecznie, Żyrardowie lub w Wołominie.
Nie czekajcie tylko zgłaszajcie swoje pomysły. Być może to właśnie one powstaną w najbliższym czasie.